Fusce turpis sem, ultrices vitae fermentum sit amet, pharetra vel diam. Sed ac convallis libero.
Kniha byla přidána do košíku
ISBN 978-80-7331-660-0, vydala Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU, Praha 2023, 1, vydání, 176 stran, rozměr 145x205 mm, vazba V2.
Obsah
knihy
Ukázka
z knihy
Josef Valenta
Performativní pedagogika

Je vyučování vlastně performance? Kniha představuje v Česku málo známý obor performativní pedagogiky a přibližuje problematiku využití prizmatu divadla a performance ve výuce. (Kritická) performativní pedagogika je směr uvažování, metodologie zkoumání a soubor podnětů pro edukační praxi. To vše je ukotveno především v prostoru průniků pedagogiky a tzv. performančních sociálních studií a okořeněno vlivnou dimenzí kritických sociálních teorií. Kritická performativní pedagogika se konstituovala v 80. letech 20. století, jistý vrchol zažila kolem přelomu století a v současnosti stále existuje jako možné paradigma, byť nikoli většinové. Mezi její principy patří akcent na úlohu těla při učení; role emocí v učení; situované a kontextové učení; humor; samostatné dobírání se vědění při vyučování; kreativita; spolupráce a participace žáků na pojetí vyučování; „zživotnění“ vzdělávání; prolamování klišé, risk, napětí, improvizace a nutnost rozhodování při učení; hluboké osobní zaujetí a pravdivost učitele. Kritický rozměr pak spočívá ve snaze žáky aktivizovat a nasměrovat k proměně společnosti.

Soubory cookies na webu používáme k analýze údajů o návštěvnících, ke zlepšení webových stránek a zobrazení personalizovaného obsahu. Děkujeme, že souhlasíte s jejich používáním.