Fusce turpis sem, ultrices vitae fermentum sit amet, pharetra vel diam. Sed ac convallis libero.
Kniha byla přidána do košíku
ISBN 978-80-7331-428-6, ISSN 0514-7735, vydala Akademie múzických umění v Praze, Praha 2016, 1. vydání, 172 strany, vazba V2.
Obsah
knihy
Kolektiv
Živá hudba 7

Sedmé číslo časopisu pro studium hudby a tance Živá hudba, navazuje svým obsahem, formálním i výtvarným pojetím na dosavadních šest čísel obnoveného časopisu. V oddílu recenzovaných statí a studií se všichni autoři hudebně-teoretických článků věnují zcela aktuálním tendencím: Petr Zvěřina deleuzovskému pohledu na hudbu Mortona Feldmana (Between Categories), Jakub Rataj novému kompozičnímu směru (V tichosti uvnitř hluku: instrumentální saturace), Pavel Zlámal přináší výrazně performativní vhled (Soudobá improvizace, nová hudba) a Iva Oplištilová paralelu vnímání děl soudobých skladatelů a filmové avantgardy (Přeměna paradigmatu). Prolínání hudby a filmu je věnována i původní přednáška skladatele Bernharda Langa, zařazená do oddílu Materiály.

Také choreologické stati a studie, s výjimkou článku Zuzany Rafajové (Balet Giselle v zápisu Henriho Justamanta), se zaměřují na moderní dobu. Jde o studie Doroty Gremlicové (Proměnlivá podoba divadelního tance v moderní době: periférie versus centrum) a Andrey Opavské (Devadesátá léta 20. století v Čechách: postmoderní myšlení v současném tanci a taneční vědě).

V novém čísle nechybí ani recenze – Tatiana Škapcová nás seznámí s knihou Ľubomíra Chalupky Cestami k tvorivej profesionalite. Celek uzavíráme zprávami ze tří choreologických konferencí, které navštívily Lucie Hayashi a Petra Dotlačilová, a medailonkem Doroty Gremlicové k devadesátinám významné tanečnice, choreografky a pedagožky Evy Kröschlové.

Soubory cookies na webu používáme k analýze údajů o návštěvnících, ke zlepšení webových stránek a zobrazení personalizovaného obsahu. Děkujeme, že souhlasíte s jejich používáním.